Факультет фінансів

Презентація результатів дослідження в Українському кризовому медіа-центрі11 Березня 2025р.

Шановні друзі!

19  березня о 14:00 відбудеться брифінг-презентація результатів наукового дослідження на тему «Бізнес під час війни – релокація, ризики та підтримка».

Про подію: Експерти представлять результати опитування мікро-, малого та середнього бізнесу (понад 600 респондентів), що висвітлює ключові виклики, з якими стикаються підприємці в умовах війни. Особливу увагу буде приділено факторам, що впливають на рішення щодо релокації бізнесу, а також ризикам, які загрожують підприємствам у поточних економічних реаліях. Дослідження виконано в рамках науково-дослідного проєкту «Переміщений бізнес у ревіталізації регіональних екосистем України» Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана. 

Організатор: Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (дослідники кафедри корпоративних фінансів і контролінгу, кафедри банківської справи та страхування, кафедри соціології).

Дослідження здійснюється в рамках проєкту "Переміщений бізнес у ревіталізації регіональних екосистем"

Захід здійснюється за підтримки Актив-груп (Україна), Academic Research and Publishing UG (Німеччина)

Захід відбудеться в Українському кризовому медіа-центрі за адресою м. Київ, вул. Хрещатик, 2.

Посилання на форму для реєстрації тут

Питання до обговорення:

  • Як повномасштабна війна вплинула на діяльність та фінансовий стан вітчизняних підприємств?

  • Які основні ризики сьогодні загрожують бізнесу і як підприємці їх оцінюють?

  • Чому підприємства вирішують релокуватися: які фактори спонукають переїзд у безпечніші регіони України чи за кордон?

  • З якими перешкодами стикаються підприємці під час релокації бізнесу (як внутрішньої, так і за кордон)?

  • Якої підтримки потребує бізнес від держави в умовах війни, особливо для релокованих компаній, та чи достатньою є наявна допомога?

  • Які кроки можуть сприяти відновленню бізнес-діяльності: очікування щодо інфраструктури, економічної політики та співпраці влади з бізнесом?

Основні інсайти дослідження: Результати дослідження показали, що війна завдала відчутного удару по українському бізнесу, оскільки понад дві третини підприємств зазнали втрат або опинилися у критичному стані. Лише 19% опитаних не відчули суттєвих змін, тоді як 30,9% бізнесів зазнали значних втрат, а 15,5% – взагалі на межі закриття. Виявлено, що в умовах таких загроз приблизно третина підприємців розглядає можливість релокації бізнесу в більш безпечні регіони України, і майже стільки ж – за кордон. Головні причини потенційного переїзду – це питання безпеки та стабільності: підприємці шукають безпечніший регіон і кращі умови для ведення бізнесу. Серед найбільших ризиків воєнного часу бізнес відзначає фінансові (76% респондентів), кадрові (46%) та безпекові ризики (46%). У таких умовах бізнес очікує більшої підтримки від держави, 80% опитаних погоджуються, що релокованим підприємствам потрібна посилена державна підтримка, проте майже половина вважає нинішні зусилля влади недостатніми.

Формат заходу – офлайн.

У разі виникнення питань звертайтеся до Євгенії Поліщук, керівниці проєкту: polishchuk@kneu.edu.ua